Tuesday, March 23, 2010

Asyik fikir pasal makan je kamu ini!



Saya baru mendapat sms daripada facebook. Kawan saya Daia telah mengomen di wallpost saya komplen pasal saya asyik cakap pasal makan je kat facebook. Saya akui itu. Bukan Daia sorang je yang cakap macam tu. Ada orang lain lagi. Hakikatnya, Hidup saya memang berkisar tentang makan. Tapi bukanlah hidup untuk makan. Bukanlah setiap masa asyik nak fikir pasal makan je. Bila perut dah lapar...dan asyik buat "vibration" sambil mengeluarkan bunyi-bunyian, tandanya nak kena isi lah tu. Normal la kan.

Cakap pasal makan...sekarang saya rasa macam bosan pulak asyik makan nasi dengan lauk yang sama je hari2. Restoren2 dan kedai2 makan yang saya pergi jual lauk yang sama je setiap hari. Sesekali nak jugak makan lauk lain. Ni asyik kari ayam, sup ayam, ayam goreng(lauk pilihan yang utama). Sayur pulak taugeh, sayur campur yang nampak tak menyelerakan. Setiap hari itu je. Tak ade lauk lain ke?


Kalau makanan sedap rasa teruja je nak makan

Bila perasaan ini tiba, rasa macam nak balik rumah je. Boleh mintak dekat Mak nak makan lauk apa (bagi cadangan kat Mak sebab Mak kadang2 tak ada idea nak masak apa). Walaupun lauk kat rumah simple je tapi best.

Kalau tak balik rumah pun saya rasa macam nak makan sesuatu yang lain daripada biasa. Macam malam semalam pertama kali makan kuew tiow kungfu. Boleh tahan sedap, tapi macam ada hangus sikit dan sedikit masin. Dah la makan bawah payung yang macam nak terbang sebab angin kuat. Tempias pulak tu sebab hujan. Mendebarkan masa nak makan sebab takut payung tu jatuh kat saya. Nasib baik tak jatuh.


Ada sesiapa nak post kan makanan sedap ke kat saya??


Seronoknya dapat makan makanan sedap~~

4 comments:

  1. afiq, ko mmg seorg yg sgt menakutkan bile ko lpr... :( huhu

    btw, mari balik ke hometown b4 exm
    n ak x teragk2 ntk ponteng klas kalo dh xde mase sgt utk pulang
    =p

    ReplyDelete
  2. menakutkan ke..? tak sangka pulak.hoho
    mari2 pulang sebelum exam!! Nak carik tarikh sesuai.

    ReplyDelete
  3. AK INGT NK PONTENG FEW DAYS ON WEEK B4 START PAPER
    WHAT DO U THNK?

    ReplyDelete
  4. tengok dulu camne...hehe...aku ni skema sikit HAHHAHA

    ReplyDelete

Do you have something to say?