Tuesday, April 13, 2010

Exam No Fear

Ya, musim peperiksaan akhir tahun sudah bermula. Pagi tadi secara rasminya telah bermula peperiksaan saya yang pertama bagi subjek Pemikiran Kritis dan Kreatif. Malam sebelumnya punyalah merancang nak tidur awal supaya bangun pagi esoknya tak mengantuk. Tetapi sayang seribu kali sayang malangnya setelah lama menutup mata dan memaksa diri ini tidur pada jam 1130, cuaca malam yang panas membara dan nyamuk yang tiba-tiba datang tanpa diundang mengganggu perancanganku untuk mendapat tidur yang cantik (beauty sleep). Angin bayu malam langsung tak ada. Nak harapkan kipas yang ligat berpusing , nama je full speed, tapi kertas gula-gula pun tak terbang kena kipas ni punya angin. Kalau kat rumah punya kipas, kalau buka speed "1" rasa sikit je, nyaman je. Kalau bukak speed "2", laju dia mengalahkan kipas hostel punya yang full speed! Kalau nak bukak yang full speed punya apatah lagi! Terbang dah kot. Tapi tak pernah cuba pun. Hee...

Peperiksaan seterusnya ialah pada Sabtu. Kenapa Sabtu? Bukankah Sabtu ialah cuti umum? Ini saya tak berapa faham. Tak cukup ke lima hari waktu bekerja nak buat peperiksaan? Tapi kan, bagus jugak buat periksa hari Sabtu. Ada jugak masa lebih untuk mengulangkaji. Kalau tak skor jugak tak tau nak cakap apa dah.

Hm...Waktu exam ni, duduk hostel je. Tak keluar rumah pun. Kalau keluar pun, beli makanan. Itu je. Kalau bukan beli makanan, pergi isi air dalam botol kat bawah. Keinginan untuk menulis di blog ada, tapi tak ada bahan yang menarik. Jadi, saya sedang mencari-cari material yang berwarna-warni untuk ditulis dalam blog ini.


Berakit-rakit ke hulu,
Berenang-renang ke tepian;
Bersakit-sakit dahulu,
Bersenang-senang kemudian!

Selamat menghadapi peperiksaan kepada semua!

p/s: Isi macam hampir tiada kena mengena dengan tajuk


No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?