Wednesday, November 10, 2010

Tengah hari

Juadah makan tengah hari ni saya masak sambal ikan bilis dan sayur kobis goreng. Ya, sayur saya masih sayur kobis sebab masih banyak dalam peti sejuk tu. Dah tinggal separuh. Kejap je dah tinggal separuh! Hoho! Ada peningkatan. Banyak makan sayur. Bagus, bagus! Kena bagitau ibubapa ni. 


Sambal untuk ikan bilis tu memang sedap walaupun ada beberapa bahan-bahan kurang. *ye, saya puji diri sendiri, kalau tak mana ada orang lain nak puji...* Takpe, asalkan jadi rupanya macam sambal dan rasanya macam sambal dan boleh dimakan tanpa was-was dah OK. Tapi satu je. Ikan bilis tu masin la pulak. Pastu macam agak keras. Salah pilih ikan bilis ke? Rasa-rasa macam dah pilih yang mahal *yang mahal biasanya berkualiti kan?*



Apa-apa hal pun sedap jugaklah. Saya puas hati. Dah lama tak makan sambal ikan bilis. Keras pun keraslah. Janji kenyang.



p/s: Ada orang kata blog yang cerita pasal cthnya; what I ate for breakfast, ialah blog yang "macam takde benda lain ke nak tulis?" Heh. I don't care! Saya suka blog pasal apa yang saya makan. Sekian.


Tengah hari ni anda anda semua makan apa?

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?