Thursday, August 30, 2012

Premium Rush


Sejak kerja di Secret Recipe, saya dah ada geng di kawasan perumahan saya. Dulu mana ada. Jiran sebelah pun tak kenal (nama) Y___Y Tembok tinggi melangit menghalang pemandangan saya. #alasan. Lagipun semua orang kerja, sibuk dengan hidup masing-masing. Nak bersosial pun macam mana? Anak jiran semua kecil-kecil cili api. Salah satu caranya ialah dengan bekerja di tempat yang berdekatan dengan rumah. Semalam kami semua (lima orang je pun) menziarah ke rumah masing-masing. Raya! Saya jadi driver. First time bawak penumpang penuh dalam kereta. Mesti baby suka. :''')

a/n: baby ialah panggilan saya kepada kereta saya XD


Lagu Block B 눈감아줄께 yang tengah main kat Media Player ni sedap sangat, mengganggu otak nak fikir ayat. #alasan.



Driver of the day. Rasa macam Kimi Raikkonen. T^T



Dari kiri, Zati, Nabilah, Nadia, Afiqcomel XD
Lokasi: rumah Nadia. Saya angkut semua naik kereta dulu, dan rumah Nadia paling last, jadi kami raya rumah dia dululah. Kami dihidangkan dengan mi goreng Tapah yang dibeli khas untuk kami. Hebat, pagi-pagi dah beli mi goreng. ^_^



Lokasi seterusnya ialah rumah Nabilah! Mak ayah dia ada kat rumah, dan kami dihidangkan dengan mi goreng kuetiow kering.  Dan air gas perisa strawberry. Aku kecewalah, Nabilah. Apa barista bagi air gas je...... XDDD




Rumah Nabilah lawa. Kat luar dia siap ada pondok dan buaian.  Zati nak buat adegan manja dengan I. awww sho sweet. :''')




Seterusnya kami ke rumah Barista Boy, Afiqcomel! Hahaha! Ze only boy in ze group. Comel tak Afiq tu, yang senyum paling lebar tu ha.. comel ke? zzzzzzzzz. Ni bagi air jus dalam botol je. Kanda kecewa lah dengan dinda macam ni! Kerepek pisang dia sedap. Saya duduk mengadap kerepek pisang je. Lepas tu Afiqcome bukak TV channel 393. Tengah lagu-lagu kpop. Saya dengan Nabilah apa lagi, spazz tak ingat dunia. :''''''')



Next on the list is my house. Saya hidang karipap dengan air slurpee je. Dah tiga rumah pergi, mesti diorang dah kenyang kan. HAHA! Kbye.




Seterusnya ialah rumah Zati. Rumah banglo wey. Besar giler. Nampak macam dua rumah dari luar gate dia. Lepas tu dalam dia siap boleh letak tangga kat tengah2, pastu boleh buat pusingan keliling tangga tu. Boleh bayangkan tak? tak boleh? kbye. Kerepek pisang rumah ni pun sedap dan homaiiiiiiiiii dah lama tak minum Ribena okay. Kat belakang tu macam bercahaya over tak tahulah kenapa.



Afiq tak gentar & Afiq Comel. = The Afiq(s) XDDD




BBC + Baby. kehkehkeh. I mean, kami ni peminat Block B dengan B.A.P. Kesian dia sakit kaki ye... semoga cepat sembuk ok, Nabilah. <3 p="p">





Baby and I.



Lepas jalan-jalan raya, kami pergi ke Alamanda Putrajaya, tonton Premium Rush. BEST cerita tu. Walaupun saya sangat mengantuk lepas memandu lama, (ni pemanduan saya yang paling lama dan jauh saya pernah bawa) tapi saya tak tidur pun. Oh dan saya dah ada pencapaian baru, dah bawa kereta sampai Putrajaya, dah ada orang tidur dalam kereta yang saya bawa (lolsssssssssssss) dan saya berjaya bawak jereta dengan penumpang yang penuh dalam kereta tanpa gentar. yeay! <3 p="p">


Seronok hang out dengan mereka. Semoga kita semua sentiasa keep in touch <3 p="p">


No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?