Monday, February 15, 2010

Makan..makan..dan makan lagi..!

Saya suka cuti semester sebab masa cuti saya boleh pulang ke rumah dan makan makanan yang Mak/Along/diri sendiri masak (saya lebih suka kalau Mak/Along yang masak dan saya hanya makan..hehe) Hari Ahad baru ni, kami sekeluarga pulang ke Kampung Abah di Tampin, Negeri Sembilan. Seperti biasa, perkara pertama yang kami biasa buat ialah buka tudung saji dan makan apa yang ada di bawahnya. Yeah....

Duduk kat kampung memang tak reti nak berhenti mengunyah, tak tahu lah kenapa, sebab memang dah macam tu, nak buat macam mana...?Makan tengah hari pun masih diteruskan, minum petang Puan, Mak, Along dan saya(tolong sikit2) buat kuih koci dan peneram.

Banyak sungguh makanan untuk dimakan. Kebetulan, ada pulak sebiji durian jatuh. Makan durian pulak.

Walaupun petang dah makan macam2, malam masih boleh masuk lagi makanan dalam perut. hahahaha. Hebat betul.

Esoknya, Mak masak nasi goreng. Sedap. Lepas tu, Puan buat lempeng pulak. Huh. Dah lama tak makan lempeng. Terubat jugalah rindu nak makan lempeng.

Petang tadi, ada gathering kat rumah Mak Long, nak bincang pasal Kak Aiza kahwin. Makan lagi. Hebat woo. Ada soto, KFC, kuih muih, kek, pergh...tak tau la nak cakap. Rasanya saya makan hampir semua jenis makanan situ(rezeki jangan ditolak).

Memang seronok makan free. =) Looking forward to the next one. hehee

2 comments:

Do you have something to say?