Monday, April 05, 2010

Saya rindu kamu macam gila di Real Playerku

Atau dalam Bahasa Inggerisnya I miss you like crazy. Inilah kesan daripada asyik dengar lagu merapu Mat Saleh di radio Sinar fm. Saya rasa hampir semua pemandu bas di Melaka, tak kiralah bas UTeM ke, bas Tuah ke (bas Tuah ialah omnibus di sini), kalau buka radio mesti dengar Sinar fm. Dalam segmen pagi dia ada slot lagu merapu. Bagi yang tak tahu, slot lagu merapu ni ialah di mana Mat Saleh (alter ego Saleh Yaakub..alamak tak tahu macam mana nak eja nama dia.) menyanyi lagu-lagu Melayu tapi liriknya ditukar secara "direct translation" kepada Bahasa Inggeris.

Dulu masa mula-mula dengar lawak jugalah. Macam lagu pencinta wanita kan ada lirik "aku memang pencinta wanita, tapi aku bukan buaya". Bila di direct translate-kan jadi "i am a woman's lover but i am not a crocodile" . Saya tak ingat apa yang Mat Saleh translatekan, tapi lebih kurang macam nilah. Sekali -sekala dengar bolehlah gelak-gelak lagi, tapi kalau dah setiap hari....! Faham-faham jelah. Kadang-kadang rasa menyampah pun ada. Cuba bayangkan lagu kegemaran kita kena translate macam tu. Tak ke rasa annoying? Ini cuma pendapat saya.

Dah lari tajuk sebenarnya ni. Tujuan saya menulis hari ini ialah untuk mengimbau kenangan lalu dengan lagu lama yang tiba-tiba teringat dan nak dengar. Rindu dengan lagu ni. Nama tajuk dia pun I miss you like crazy nyanyian The Moffats. Saya tujukan lagu ini buat semua yang dirindui. Rindunya nak balik rumah! I miss you like crazy!




I used to call you my girl
I used to call you my friend
I used to call you the love
The love that I never had

When I think of you
I don't know what to do
When will I see you again

I miss you like crazy
Even more than words can say
I miss you like crazy
Every minute of every day
Girl I'm so down
When your love's not around
I miss you, miss you, miss you
I miss you like crazy

You're all that I want
You're all that I need
(You're all that I need)
Can't you see how I feel
Can't you see that my pain's so real

When I think of you
I don't know what to do
When will I see you again

I miss you like crazy
Even more than words can say
I miss you like crazy
Every minute of every day
Girl I'm so down
When your love's not around
I miss you, miss you, miss you
I miss you like crazy

I miss you like crazy
Even more than words can say
I miss you like crazy
Every minute of every day
Girl I'm so down
When your love's not around
I miss you, miss you, miss you
I miss you like crazy

I miss you like crazy
I miss you like crazy
I miss you like crazy
I miss you like crazy

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?