Thursday, May 13, 2010

Bawang buat mataku berair

Ini ialah bawang, buat sesiapa yang tak tahu =b


Pesanan bunda kepadaku malam tadi ialah supaya mengupas kulit bawang besar lepas tu simpan dalam peti sejuk. Nasib baik saya ingat pesanan itu heeee. Jadi, pagi tadi saya pun pergilah menjalankan tugas.


Dulu masa mula-mula kupas bawang mata wajib berair. Tak berair tak sah. Asal kupas bawang je mata berair. Asal mata berair je kupas bawang. =') Kalau pedih sangat boleh mengalir air mata. Macam nangis je rupanya. Agak2 pelakon-pelakon yang kena berlakon adegan nangis-nangis tu kupas bawang dulu ke yeah sebelum berlakon supaya senang menangis?? Haha.



Tapi lepas dah agak berpengalaman dalam seni mengupas kulit bawang, saya sedar mata saya tak keluar air macam dulu lagi. Gembiralah kan! Ada peningkatan heheh.


Tiba-tiba tadi masa tengah mengupas, ada satu jus bawang daripada bawang yang tengah dikupas tu boleh pulak terpercik masuk dalam mata saya. Terus pedih. Lepas tu terus berair mata. Adoiii... berakhir sudah rekod saya. T_T


Sekian.

8 comments:

  1. al kisah cik siti dan bawang2 nya...hehe.. ;)

    org tua2 pesan..if tknk mata pedih ms kupas bawang..basuh kaki dulu..tk pun rendamkn dulu bawang dalam air.. :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    ALAHAI VIVA BIRU

    ReplyDelete
  2. Oh...camtu ye...terima kasih bagi tips hehe =)

    ReplyDelete
  3. senahh ooii

    mate pedih sbb kite hidu bau bwg tu
    so, xnk mate brair, thn nafas smpai hbis kupas sume bwg
    hahaha

    btw, sile ke fb ak
    check out my post about free course on this june
    bley amk satu je
    ak dh apply fiber optic
    bgtw yg laen k

    ReplyDelete
  4. yelah peah oiiiii...terima kasih bagi tips..

    ReplyDelete
  5. rendam dlm air la..petua dari mak long..

    ReplyDelete
  6. ni masa nak potong bawang ke nak kopek kulitnya??? nak tips masa kopek kulit haha

    ReplyDelete
  7. haha. cool gile masa kopek bawang haha!
    TQ 4 d comment! =)

    ReplyDelete

Do you have something to say?