Friday, May 21, 2010

Ubi Rebus dan Sambal Tumis Ikan Bilis *-*

Pada suatu malam yang gelap, Bundaku telah merebus ubi kayu. Yay yay! Seronoknya!! Teruja je bila dapat tahu. Tak sabar nak makan. Dah lama tak makanlah katakan. Bila siap je Bunda pun offer saya kalau saya nak makan. Mestilah saya nak makan. Tak akan dilepaskan peluang ini!!!

Makan ubi kayu itu begitu sahaja pun sedap. Kalau panas rasa macam mencair dalam mulut. Bunda suka yang macam tu. Saya juga. =) Ohhhhhh~~ seronoknya duduk di rumah. Macam-macam Bunda masak untuk makan. (biasanya hari minggu je lah dapat merasa masakan bunda sebab hari kerja saya yang masak =_=).

Biasanya kalau makan ubi kayu mesti nak kena cicah dengan sesuatu untuk menambahkan selera. Dalam otak dah fikir sambal tumis ikan bilis. Peh sedapnya kalau dapat makan dengan sambal tumis ikan bilis. Bunda pun suruh buat esoknya (semalam).

Nak makan punya pasal, saya pun dengan penuh semangat, minta Bunda tulis resipi. Saya tahu buat sambal goreng ikan bilis je sebelum ni, sambal tumis tak pernah buat walaupun suka makan. Hehehe.


Ubi kayu dan sambal tumis ikan bilis memberi pose terbaik untuk tatapan semua sebelum dimakan. =) Sedapnya....

Hey, saya dah dapat kerja! Malam semalam baru dapat kerja. Suka suka! Kerja saya ialah menaip.

Bos: Ayahanda.
Tempat kerja: Meja makan, rumah.
Gaji: Rmx untuk satu helai yang ditaip

Yay! Dapatlah mengisi masa lapang selain dari Facebook, YouTube dan ber"online" je. OK. Nak pergi kerja kejap lagi.




2 comments:

Do you have something to say?