Monday, August 09, 2010

Wajadiri Kedah, Wajadiri terakhirku

Tahun ini tahun kedua dan terakhir saya menyertai pertandingan wajadiri. Tahun ini wajadiri IPT dan sekolah berlangsung di Kolej Universiti Insaniah di Alor Star. Bertolak pada 30/7 lebih kurang jam 9 malam. Perjalanan ambil masa lebih kurang tujuh jam. Memandangkan gelap di luar dan tak ada apa menarik pun nak dilihat, tidur je lah dalam perjalanan. *Tidur pun tak berapa lena sebab pakcik bas bukak lagu tahpape dengan kuat*



Ada juga yang tidur lena



Kontinjen UTeM ada 36 orang. Kontinjen perempuan 10 orang. Kontinjen lelaki....em..kiralah 36 tolak 10. *betul tak 36 orang?*




Gambar masa latihan di padang. 36 orang ke ni?





Peristiwa RnR

Dalam perjalanan, bas banyak kali berhenti di RnR, manalah tahu ada yang nak membuang ke, nak makan ke, nak regang-regang otot ke.

* * *

Di RnR awal-awal, ramai juga yang turun. Lepas dah yakin bilangan dah cukup, bas pun gerak. Tiba-tiba.....

A: Aben mana Aben?
Saya teringat budak yang duduk belakang saya namanya Aben. Saya terkejut lalu menoleh ke kerusi belakang saya. Aben tiada!
Aben tertinggal!

Masa tu dah dekat highway dah. Agak jauh dari RnR tu. Callling-calling si Aben tu pun tak dapat. Bas pun berhenti dan perlahan-lahan bergerak secara berbalik. Beberapa orang turun untuk cari Aben. Tak lama kemudian Aben pun dijumpai. Adoih...buat saspens je lah. Terus Aben tu famous.

* * *

Sebelum tiba di RnR terakhir, kami dikejutkan dengan berita mengejutkan. Tiada hostel disediakan untuk kami. Apa?
How could this happen to me? *nyanyi lagu simple plan* Antara persoalan yang timbul ialah; mana nak gosok baju? Saya tak gosok baju pun lagi!


Penyelesaiannya: di RnR terakhir tu lah tempat kami buat semua. Mandi, solat, baring, ada yang tidur, gosok baju, makan. Nak dijadikan cerita, ramai pulaklah manusia kat situ subuh-subuh pun. Semua orang pun nak pergi tandas waktu tu, semua orang pun nak solat waktu tu. Tak pernah saya tengok keadaan yang sesak macam tu. Lawak pun ada.

* * *





Biarpun malam sebelumnya tidur tak berapa nak selesa, tapi perjuangan harus diteruskan. Satu demi satu (pasangan/kumpulan) pesilat-pesilat mempersembahkan yang terbaik dari mereka saat pertandingan bermula. Hasilnya?




Emas papan sekeping bersenjata




Emas umum tangan kosong.
Heronya dapat pesilat terbaik. Woohooo~~
Tahniah AJ



Emas yang ketiga ialah Umum senjata. Gambar? Nanti.





Perak untuk sepasang tongkat




Jumlah pingat: Tiga emas, satu perak. Tahniah UTeM! =')




Siswi, cuba lagi tahun depan! Tanpa saya, yang pasti. Yakin boleh! =)



ni sebelum ke, selepas pertandingan ni? konfius, konfius.




Berakhir sudah penyertaan wajadiri saya. Banyak kenangan suka duka. Terima kasih untuk semua kenangan-kenangan itu ya rakan-rakan!



Gerak UTeM 21!



*gambar dari photographer SCH. Nak gambar lagi!


p/s: Keluarga datang melawat di KUIN. Sangat best. Tak sangka. ^^

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?