Sunday, June 26, 2011

Awkward moments with Automatic Doors

Sekarang ni hampir semua pintu di semua bangunan ada pintu automatik. Hampir semua, ada juga yang tak ada. Kalau kita sampai depan pintu shopping complex nanti pintu terbuka sendiri. Senang. Kalau kita dah puas shopping barang-barang dapur penuh troli, tak payah susah-susah nak kena bukak pintu dengan tangan penuh macam tu la fungsinya pintu automatik ni. 



Saya memang selalu jadi kanak-kanak terpilih. Saya suka pintu automatik. Tapi kadang-kadang ada pintu automatik tu yang tak suka saya. Atau dia tak perasan saya. Saya dah berdiri depan dia dah, dia tak nak buka pintu tu untuk saya. Pintu tu mana boleh nak PULL atau PUSH ke atau SLIDE ke. Sebab dia automatik. Habis tu nak kena jalan mundar-mandir depan pintu tu kasi pintu tu sense kehadiran saya. T.T Invisible sangatkah diriku ini? Selalu dah jadi macam ni. Yang terpahat di hati masa kat Bangunan Pentadbiran  UTeM di Kampus Industri dulu. Bangunan tu pakai pintu automatik. Biasa elok je saya boleh masuk. Suatu hari (banyak kali juga pfft) saya jalan macam biasa nak masuk bangunan tu, pintu tu tak nak terbuka. Puas la saya cuba bagi pintu tu sense saya. Lepas bebel2 beberapa minit tu baru boleh buka. T.T

Lagi satu baru berlaku baru-baru ni. Saya pergi perpustakaan UTeM. Nak print report. Lepas letak barang2 semua di almari kat luar, saya pun semangat nak masuk dalam. Biasa saya memang masuk dari arah itu. Tapi hari tu pintu tu tak nak buka pulak. >< Saya dah berdiri betul2 depan pintu tu. Dan siap cuba SLIDE pintu tu -.- (pathetic). Of coursela tak bergerak kan. Serius musykil. Pastu librarian dalam perpustakaan tu suruh saya step back beberapa langkah. Lepas tu baru pintu tu bukak. WEIII selama ni saya masuk tak payah nak macam tu pun pintu auto oi. Kenapa tiba2 je begini T.T 

Saya ni invisible sangat ke? T.T



No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?