Monday, June 13, 2011

Stesen baru Komuter: Sungai Gadut

Minggu lepas saya balik bercuti hujung minggu di rumah ^.^ Naik komuter, seperti biasa, lepas berjalan selama sepuluh minit dari Terminal Satu ke Stesen Komuter Seremban. Lepas beli tiket, saya pergi tempat menunggu. Dekat skrin untuk tunjuk jam berapa tren sampai ada tulis Sungai Gadut pukul xx.xx pm. Saya merasa sedikit terkejut dan confused. Sungai Gadut? Kat mana tu? Tak pernah dengar pun. Biasanya destinasi yang dipaparkan ialah Rawang atau Ipoh atau tempat2 intercity. Sungai Gadut memang tak pernah dengar selama lebih kurang tiga tahun saya naik tren kat situ.

Saya pun jalan2 di sepanjang tempat tunggu tren dan ternampak ada banner promosi Stesen Sungai Gadut. Oh.. stesen baru rupa-rupanya. Macam Stesen Ipoh hari tu la. Mula2 saya confused jugak, nak kena naik tren Sungai Gadut ke kalau dia sampai? Dia one way ke dengan Rawang. Jawapannya tak. Dia lalu lepas Seremban. Untuk balik Bangi, saya naik tren Rawang. ^.^

Tadi nak balik Melaka, tunggu tren, saya naik tren Sungai Gadut, setelah diberi confirmation oleh pekerja stesen Bangi, dia cakap, "Awak nak pergi Seremban ye? Nanti naik tren Sungai Gadut ok. Itu tempat baru, ramai orang tak nak naik sebab ingat dia tak lalu Seremban. Dia lalu Seremban." << Lebih kurang catu la dia cakap.

So, sekarang last destination bukan Seremban lah ye? Sungai Gadut pula?

p/s: Geram je. Turun komuter di Seremban dalam pukul 9.15. penat pergi jalan laju2 sampai kaki sakit nak pergi kejar Bas Trans pukul 9.30 a.m. Habis pulak. Yang ada 10.30 a.m. Buat penat je jalan laju2. hukhuk. Dahlah kena melangut sejam tunggu bas. Terbaiklah. Nasib baik mp3 ada teman.
>,<

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?