Wednesday, June 15, 2011

Menjamu selera di Seoul Garden

Ada tak sesiapa yang tengok drama2 Korea kat sini yang akan rasa terliur bila tengok adegan makan dalam drama Korea? Beria-ia diorang hirup sup siap ada bunyik slurpppp, lepas tu makan daging panggang, masa panggang tu macam best je nampaknya. Makan kimchi pun nampak macam sedap je. Semualah nampak sedap. Cara mereka makan dengan penuh semangat membuatkan saya teringin nak rasa sedap sangat ke makanan tu sampai memang nampak menikmati betul masa makan.

Jadi pada suatu hari, sampailah saya ke salah sebuah Restoren Makanan Korea di Mahkota Parade, Melaka. Dah lama teringin nak pergi, semenjak tengok cerita2 Korea ni kan. Teruja habis! Kami pelanggan pertama yang masuk kat restoren tu hari tu, lebih kurang jam 12 tengah hari. Pelanggan pertama tuh! Nampak betapa terujanya kami! 

Dari Kiri; Ros, Afiq, Liza.
Ni bukti kami dah sampai dan makan kat sini.
Woohoo!


Sesampainya kat situ, kami masuk dalam, pergi kaunter, pilih sup. Dilema nak pilih sup apa. Susah sangat nak buat pilihan, saya cadangkan kami ambil sup Kimchi. Alasannya, sebab bila lagi nak try kimchi kan.. dah alang-alang datang restoren Korea. 

Ni lah dia Sup kimchi.


Dah tau meja kat mana, kami pun letak beg, dan ambik pinggan nak ambik makanan. Banyak pilihan. Ayam, daging, seafood, sayur, semua ada. Rambang mata. Tapi sebab nak rasa semua, ambil sikit2 dulu.

Ini makanan first round. Kalau tak silap saya, saya ambik ayam kari ke apa tah.

Mula2 blr je nak panggang semua ni katne sebab kat dalam cerita2 Korea kan pemanggang dia bentuk flat. Lepas tanya pekerja situ barulah tahu nak panggang kat mana. haha.


Panggang di tepi sup tu okey.
Masa tengah panggang2 ni, saya teringat scene Hello Baby. Onew tukang panggang daging masa mereka pergi vacation. wohhoo.. ko ni setiap masa ada aje connectionnya dengan SHINee kan.


Ni rupa lepas panggang. keke.. Sorry tak nampak menggiurkan. Tapi rasanya memang terbaik!!
Sedap!



terrer tak saya pakai chopstick? hehehe.
Time ni meja dah mula penuh. Awal2 malu2 lagi. newbie la kata. Ni dah lebih berapa jam duk sini dah naik level jadi intermediate. 


Tengok, tak jatuh! XD



Ni round ke berapa ntah. Nak try panggang Jagung. Moral: Jangan panggang jagung lama2. Nanti dia jadi terlalu garing. Tak berapa sedap. kekekeke

Mereka pergi ambik makanan, saya selca kejap. :P



Dah nak habis makan. Meja dah kosong~ Kamsahamnida kepada encik yg tolong tangkapkan gambar. 



eh, tak habis lagi! Ni dessert. Aiskrim! yummy yummy!


Banyaknya mangkuk.. siapalah yang makan banyak2 ni ha....

4 jam makan tanpa henti. Kami sangat kenyang dan puas hati! Sangat berbaloi datang makan sini! Harga pun kira berpatutanlah jugak. Student price RM20++ per person. Makan unlimited.
Sangat kenyang!!!
Alhamdulillah...
Akhirnya dah tau dah camne makanan orang Korea. ^.^

um..confession: Saya tak berapa suka kimchi..





No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?