Friday, October 07, 2011

Bubur Nasi dan Nasi lemak

Sebab nak jimat duit dan tak nak jalan jauh2 pergi beli makanan (sebab takde transport dan sekarang pakai wedges pergi praktikal jadi sakit kaki kalau jalan jauh2), saya selalu sarapan kat rumah je sebelum pergi pejabat. Jimat pun jimat. Pagi tadi makan bubur nasi yang mak buat dari malam tadi, masak dalam periuk slow cook. Sedap nyum nyum. Taruk bawang goreng (wajib) dan ikan bilis semalam jadi bertambah yummeh! Perut dah terisi maka perasaan pun riang gembira.

Masa sampai depan bangunan office, Kak W tanya kalau saya nak ikut tak dia pergi beli nasi lemak kat kedai atas. Saya ni jenis yang tak kata tidak untuk makanan/kalau orang ajak pergi makan -__-. Fiq... seriously, dah makan kat rumah, masih nak pergi beli nasi lemak? Bukan beli nasi lemak je, beli kuih tiga keping lagi! -___- Beli macam tak makan sarapan lagi harharhar. Saya sebenarnya tak nak beli pun kuih tu, tapi Kak W bagi plastik kecik satu kat saya, saya tak tahu kenapa saya tak menolak waaaaaaaa... jadi saya pun ambillah tiga ketul kuih. -___-

Harini confirm tak lapar. Baguslah kot? yay?

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?