Monday, January 27, 2014

0525hrs

Selamat pagi. Awal saya bangun harini. Sebenarnya saya dah terjaga dari jam 3 macam tu tapi sekarang baru nak bagitahu. Biasanya lepas terjaga malam2, saya boleh tidur balik. Tapi, sebab saya kerja shift malam bulan ni, jam biologi saya dah mereng sikit la. Malam2 segar. Pagi mengantuk yang teramat. Walaupun kerja malam best sebab /kurang/ tekanan, tapi tak berapa sesuai untuk gadis macam saya eheh tiba2.

Banyak cabarannya kerja shift malam ni. Saya masuk office jam 10/11pm. Kebiasaanya pada waktu2 itu, saya dah selamat golek2 atas katil untuk beradu. Nampak cabarannya? Mula2 rasa macam nak nangis sebab family kat rumah dah ready menguap dan naik katil tutup lampu. Saya pulak dah siap pakai tudung nak pergi office.  Sobs. Tapi demi sesuap nasi, saya gagahkan minda. Susah2 dahulu. Baiklah.

Saya rasa cabaran paling utamanya ialah yang saya sebut di atas tu lah. Yang lain biasa je. Sebenarnya kerja malam ni ok la jugak. Kerja malam sebenarnya buat saya lebih ada "life". Social life. Yelah. Kalau kerja time biasa, saya kena keluar rumah lepas subuh. Balik pula dah time maghrib. Dah terlepas nak dinner dengan family. Lepas makan mandi solat, saya dah tergolek kepenatan di sofa/katil. Tiada masa berborak.
Kalau kerja night shift, pagi ke awal malam saya di rumah. Boleh tolong masak dinner. Boleh borak2 dengan family lepas mereka balik kerja. Sempat tengok tv lagi. Drama tak miss pun. Saya rasa masa saya ebih banyak boleh digunakan bila kerja malam. Kerja pun tak berapa nak
stress bila dibandingkan dengan pagi. Sebenarnya suka sebab tak banyak kerja. Hehe.

Doakan saya dapat kerja baru yang sesuai. Amin.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?