Thursday, April 15, 2010

Perbuatan Luar Jangkaan

Malam ni nak tulis pasal makan lagi. Perkara favourite untuk ditulis di sini. Malam ni bukan nak komplen pasal makanan. Tapi pasal perut dan otak. Oh. Tidak. Bukan perut ayam/lembu dan bukan juga otak ayam/lembu (ada orang makan ke??). Bukan juga otak-otak.

Saja nak bagitahu, saya ni seoran gyang kena makan tiga kali sehari. Kedai makan agak jauh dari hostel, jadi kadang-kadang (i)datang penyakit malas nak turun beli makanan jadi makan je apa yang ada. Kadang-kadang tak ada apa untuk dimakan =( . Sedih. Siapa suruh malas.

Kadang-kadang bukan sebab malas, tapi sebab (ii) dah bosan dengan makanan sama je setiap hari di kedai tu. Penyelesaiannya sama seperti di atas.

Pada suatu hari, saya (i) dan (ii), tapi amat lapar. Walaupun dah makan sikit untuk alas perut, tapi tak memadai. Perutku amat lapar! Bila perut lapar kepala pun sakit! Saya tak ingat apa saya buat masa tu tapi oh, saya makan roti sekeping kot. Padan muka siapa suruh skip makan. Lepas tu merana lah badan.

Lagi satu peristiwa, ingat nak turun makan dengan kawan tapi tak jadi. Perut lapar sangat. Nak tunggu orang teman beli makanan sampai ke sudah tak ada. Saya tak kisah pergi turun seorang. Nak turun beli makanan dah malam pulak. Nak jalan malam sorang menakutkan je. Tiba-tiba terfikir suatu idea. Nak buat delivery lah. Terasa nak makan pizza hut pulak. Maka saya pun call pizza hut untuk delivery buat pertama kali. Ceh. Sekali makan nak yang mahal.

Tengah hari tadi tadi perutku buat request lagi. Nak makan secret recipe pulak!! Hari ni rasa macam tak nak makan nasik. Nak makan western je. Fuh. Jadi petang tadi pergi Secret Recipe. Puas hati tak perut...??

Lepas ni apa lah pulak ye...?

p/s: Kecik je saiz hidangan yang saya order di SR tadi. Nasib baik dah lunch dulu sebelum tu. First and last time makan hidangan itu.

2 comments:

Do you have something to say?