Monday, May 31, 2010

Terima Kasih Internet!

Saya suka dengar lagu. Earfon telefon bimbit dah mereng. Hanya boleh dengar "loudspeaker". Takkan setiap masa nak dengar "loudspeaker" je kan. Mesti ambil kira telinga orang sekeliling juga.


Ada alternatif. Saya ada MP3 Player yang berjenama Sony. Dah lama dah MP3 Player ni. Nama dia Network Walkman NW-E70. Tengok dia punya nama pun dah tahu model lama. Saya guna semenjak tingkatan empat kalau tak silap. Memang best ada MP3 Player. Boleh masukkan lagu-lagu kesukaan lepas tu boleh dengar seberapa banyak kali yang dimahukan guna earfon tanpa kacau orang. Tapi kadang-kadang orang boleh dengar jugak sebab bunyi dari earfon tu boleh lepas keluar. Saya kurang mengerti kenapa. Jadi hanya boleh pasang volume slow. =_=

Macam nilah rupa MP3 Player saya. Sebijik macam ni. Tapi ini bukan saya punya.


Lepas dah beli bateri AAA baru, saya pun tekan punat di tepi MP3 player tu untuk dengar lagu dalamnya yang saya masukkan setahun lalu agaknya. Dah boring pulak dengar lagu-lagu lama. Nak masukkan lagu-lagu baru!

Ini punatnya ye, kawan-kawan...yang ada lambang play dan stop



Kalau nak masukkan lagu dalam MP3 Player ni, nak kena install SonicStage dulu. Kena install guna CD yang disediakan. Bila saya belek-belek CD tu, tengok-tengok, hanya boleh guna komputer yang OS nye paling advanced pun Windows XP Professional. Macam mana ni? Lappy saya Windows Vista!!!




Tapi, belum cuba belum tahu, ye dak? Saya pun dengan semangat waja pergi install juga. Hasilnya, tak berjaya, seperti yang dijangkakan. Sedih. Kalau macam ni, lagu-lagu lama dalam MP3 Player tu akan kekal dalam situ selama-lamanya ke? Tidaaaaaaaaaaaaaaaaaakk!

No ialah versi Inggeris bagi tidak. =b



Baru-baru ni, tiba-tiba terlintas idea di fikiran. Selama ni, punyalah banyak software yang saya download kat Internet secara percuma. Mesti ada software untuk install MP3 ni jugak kan? Ahh..kenapa saya tidak terfikir ini dari mula lagi??


Jadi, saya pun cari installer untuk SonicStage yang compatible untuk Vista dan berjaya menjumpainya! OH YEAH! Kemudian saya pun install. Lepas tu cuba masukkan lagu baru dan buang lagu lama. Ye, habis madu sepah dibuang. Cubaan berjaya dengan sukses!


Jadi sekarang, saya boleh menikmati lagu-lagu baru dalam MP3 Player saya. TERIMA KASIH INTERNET!

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?