Monday, September 06, 2010

Aneka Juadah Berbuka

Di Mana? Puri Pujangga, UKM, Bangi.
Bila? 5 Sept 2010.
Pukul berapa? Waktu berbuka.
Dengan siapa? kakakku Along dan adekku Adam.




~Sebelum berbuka~



Melangkah masuk dalam Puri Pujangga, inilah pemandangannya.


Bukti saya makan kat sini haha!



Pemandangan dari meja kami ;)





~Berbuka fasa 1~


Roti bom dengan kuah kari yang enak!



Laici tanpa buahnya



Tiga jenis kuih-muih; yang tahu nama hanya cekodok pisang. Yang belakang dia tu pisang celup gula kot dan sebelahnya memang tak tahu apa.



Pergh... cendol ini memang terbaikkkk! Sedap...mmmm...



Aneka makanan bergoreng. Char Kuey Tiow memang sedap habisssss!! Yang lagi dua...menyesal ambik haha! Tapi tetap habis okayyy.






~Selingan~

OK. Mari perkenalkan ahli-ahli meja makan...


Peace! Ini saya.



Yang baju biru: Adam, yang baju coklat; Along. Muka sabar tunggu berbuka wee~






~sambung berbuka fasa 1~


Inilah pemandangannya kalau anda di tempat saya. =)



Sup sayur yang disangka sup cendawan. Along ambik. Lagi sedap sup cendawan. harharhar..


Ni kuih-muih Adam ambik. Tengoklah sendiri apa yang ado.



Air asam boi milik Along





~Berbuka fasa 2~


Nasi dua sudu dengan lauk pauk dua tiga ketul serba satu.



pemanis mulut: puding dan koktel. memang manis.




Kesimpulan: Berbuka di situ memang best. Banyak makanan. Sedap. Walaupun ada jugak beberapa yang tak berapa sedap. Tukang masaknya pun puasa kan...tapi tak bermakna makanan yang sedap tu dimasak oleh tukang masak yang tak puasa. Tak kisahlah!
Keseluruhannya best. BEST.
Terima kasih Abah!


oh. Hari ni berbuka di rumah. Ketua chef: Mak, pembantu chef: saya. Menunya bubur lambuk makan dengan kicap n ikan bilis (TT_TT bestnye), air sirap bandung, nasi lauk ikan dowry goreng, tempe goreng masam manis, masak lemak lada api udang + rebung. Terbaik. ;)

4 comments:

  1. ikan dowry??? ikan aper tu? masak lemak lada api + rebung? sedapnyer....

    ReplyDelete
  2. misz X: Tak taulah nama melayu dia apa. Tu ikan yang dah dibuang tulang. Isi je. sedap2. try la.
    memang sedap masak lada api n rebung tu..ohhhh...

    ReplyDelete
  3. ierahaziera: memang sodap...dok rumah mcm2 boleh masak..wee~ ^^

    ReplyDelete

Do you have something to say?