Monday, September 27, 2010

Nak semua

Lepas solat Zuhur Afiq meninggalkan fakultinya dan berjalan menuju ke Pusat Persatuan Pelajar di bangunan agak bertentangan dengan FTMK tetapi agak ke kiri sedikit. Jalan dengan Jia. Nak beli stok makanan untuk petang dan malam sebab hari itu kelas sampai malam.



Sampai-sampai je nampak gerai depan koop tu ada jual benda baru. Jagung manis bakar....ke panggang ea? *balik nanti tanya Abah* Sedapnya! Maka dengan teruja, pergi beli dua tongkol jagung. nyum. nyum. Dah lama tak makan! Sedap, lazat, berkrim! Enak betullah! Lepas beli jagung, masuk koop. Nak beli maggi cup. Beli maggi cup yang mangkuk punya, besar sikit, makan kenyang. Lepas tu nampak jajan kecil-kecil maka ambil mamee, twiesties, roller coaster dan super ring. mamee beli dua sebab suka makan mamee. Bayar semua, lepas tu menuju ke gerai depan pintu masuk ruang ATM. Ada gerai jual kuih. Maggi je mana cukup maka beli karipap sardin seringgit, pisang goreng seringgit, nasi lemak sebungkus, keropok lekor seringgit. Hoho. Sungguh bersedia Afiq untuk menghadapi petang dan malam di kampus.




******************************


Realitinya. Afiq hanya beli dua jajan kecik, maggi cup kecik dan pisang goreng seringgit. Jagung sekadar tengok dan bau dari jauh saja. T_T



No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?