Saturday, November 06, 2010

Pelakon drama pilihan (lelaki) #2

Saya agak jarang menonton drama-drama Melayu di TV maka susah sikit nak buat pilihan bagi mengkategorikan pelakon-pelakon lelaki Melayu pilihan. Kenapa saya jarang tonton drama Melayu? 


Banyak sebabnya. Antaranya ialah TV di rumah sewa ni rosak. Bila bukak je keluar ju-on paparan bintik-bintik hitam putih tu. Haha. Ye. Kat rumah sewa jelah harapan untuk saya tonton drama Melayu . Kalau kat rumah ada Astro yang lagi ada macam-macam. Lebih prefer tengok drama Korea dari drama Melayu. OH. Cukup-cukup menganaktirikan drama Melayu. Jarang tengok bukan bermakna tak best. Ada jugak yang best. Ada beberapa drama yang saya tengok memang menarik. Jadi mari tengok mana drama Melayu yang best tu dan siapa pelakon drama pilihan saya di Malaysia.


Fezrul Khan dalam drama Ezora. Peranannya sebagai abang yang sangat mengambil berat tentang adiknya. Dalam drama ni juga kalau tak silap dia berlakon sebagai seorang lelaki yang amat bertanggungjawab. Ciri-ciri lelaki idaman mertua la katakan. cewahh..Lagi apa...tak ingat. Tapi memang best dia berlakon dalam ni. 




Ryzal dalam drama Ilusi. Gambar beliau berlakon dalam Ilusi tak dapat dikesan jadi ambil gambar beliau berlakon Hotel Mania. Watak Ryzal ialah seorang kawan dan suami yang baik. Dia ada kuasa psikik dapat tahu masa pukul berapa tanpa tengok jam. Hebat tuh! Tapi dia mati awal la pulak dalam cerita ni T_T




Ramai orang suka tengok Fizz Fairuz dalam Nur Kasih tapi drama yang membuatkan saya rasa dia ni memang pandai berlakon ialah satu drama di slot cerekarama TV3. Tak ingat tajuk. Dah Google pun tak jumpa. Alah yang ada Fasha Sandha berlakon sekali tu. Fizz berlakon sebagai seorang yang warak tapi perangai macam sampah. Fasha pulak berlakon sebagai seorang yang mengabaikan perintah agama tetapi perangai elok. Menyampah tengok Fizz dalam cerita ni sebab wataknya dan bapaknya dalam cerita tu overrr sangat. Mulut tak habis-habis mengunyah mengomen masa tengok. Cerita ni tak berjaya ditonton sampai habis sebab menyampah sangat tengok Fizz berlakon hahahahahaha.


Remy Ishak dalam telemovie Sabar yang turut dibintangi oleh Abby Abadi dan Norman Hakim. Kelakar habis beliau dalam cerita ni. Jadi orang Bangla ala-ala Abdullah Spanar Jaya. Muka dia memang sesuai lah jadi watak ni. Gaya dia pun lawak. Contohnya pakai seluar kuning dengan kemeja purple yang tak masuk langsung. Tak sangka dia boleh berlakon macam tu. Watak ni membuatkan saya yakin dia memang pandai berlakon. Terbaiklah!


No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?