Sunday, December 19, 2010

Sugar, Spice and Everything Nice

Kalau bosan-bosan di dunia maya, kadang-kadang saya buka blog untuk digodek. Dah update lima enam kali sehari pun nak jugak duk godek blog tu tah apa yang yang tak puas hati. Eh pernah ke update lima enam kali sehari? =_= Suka la pergi merayau kat laman sesawang carik background-background lawa yang percuma untuk letak kat blog. Lepas dah jumpa background, nak carik header yang matching pulak. Dah jumpa header lepas tu nak carik tajuk untuk blog pulak. Eh. Blog ni bukan ke dah ada nama? Memang. Tapi nama blog ni tak tetap. Blog ni ejen rahsia. Nama kena tukar-tukar karang kena tangkap dengan Fox Mulder dan Dana Scully. 



Saya tak ingat dah berapa kali blog ni bertukar nama. Tukar background tu normal la kot...semua orang buat kan? Bila saya dah tukar header dan nama blog lepas tu saya blogwalking tengok blog saya kat blog orang lain ada macam-macam nama. Kat blog orang ni nama blog saya ini. Kat blog orang tu nama blog saya itu. haha. Dapat tahu siapa follow saya pada awal-awal dan siapa baru follow saya. Wah... macam ni ye nak detect  bila orang follow blog kita? :D *tips hoho*


Nama-nama blog yang pernah saya guna:


1.tulisapa2saja
Kalau tak silap ejaan dia memang macam tu. Masa ni main letak je nama. Semata-mata untuk siapkan assignment Internet Technology. Salah teknik betul nak letak nama blog dan link blog. Sebab ada nombor 2 tu. Masa ni tak pandai blog2 lagi..tak tahu lagi haha!


2. Warna Warni Kehidupan. 
Macam best je tajuknya kan? Konon-konon nak cakap hidup saya warna-warni la. Rasa tajuk blog ni dah macam perfect habis dah. Masa saya blogwalking tiba-tiba ada nampak tajuk ni sama dengan tajuk sebuah blog lain. Alamak...tak ekslusif la macam ni. Tukar tukar!


3. Blog Siti Noor Afiq Idris. 
Ni gerenti takde blog lain nama macam ni. Letak nama sendiri. Bangga je. Tapi macam takde nilai komersil la pulak.


4. アフィク の ブログ 
Masa ni tengah taksub dengan bahasa Jepun. Sebabnya semester ni  ada kelas jepun maka nak berlagak kat orang aku pandai tulis jepun! Faham tak apa saya tulis? Kesian..meh saya translate. Afiq no burogu. Maksudnya: Afiq punya blog!



5. Kelas Jepun dah habis maka dah habis ketaksuban terhadap bahasa Jepun. Lepas fikir-fikir... akhirnya pilih Sugar, Spice and Everything Nice sebagai tajuk blog yang terbaru. Ambik dari powerpuff Girls.



Tak ingat kalau ada tajuk lain yang tertinggal. Ni je kot. Tak tahu selama mana tajuk ni akan bertahan. Kita nantikan... :)


No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?