Wednesday, March 21, 2012

Alarm Clock

Harini merupakan D-Day bagi budak-budak yang ambil SPM tahun lepas. Hahaha! D-day SPM saya dah berlalu lima tahun yang lalu. Ingat lagi, relaks je menantikan keputusan keluar. Risau memang risau tapi dah tak boleh buat apa-apa dah jadi tawakkal dan pasrah je lah kan. Kadang-kadang kalu masa senggang, fikir jugak macam manalah agaknya keputusan SPM. Siap pernah buat ramalan result berdasarkan tahap saya menjawab soalan kah kah kah. Bajet dapat 4A lah, 5A lah, paling kurang pun 4A lah, BM BI Maths Agama confirm A (amboi yakin benar). Saya benci subjek EST (English for Science and Technology). dah ada English dan tiga subjek sains tulen nak tambah lagi EST tu buat apa? Dah la susah. Masa saya SPM, saya belajar semua dalam Bahasa Melayu ❤  saya ingatkan kalau terer English dapatlah A untuk EST tu jugak tapi tak dapat. Kah kah kah (gelak nak sedapkan hati). Dengan cikgu EST dulu yang macam agak tak mesra dan muka garang je memanjang macam semua orang ada buat salah/dia ada masalah personal dan bawak pergi kerja. Oh, lupa, dia ada favorite student. Dengan student2 yang dia suka tu elok je dia berbual. Saya tak tahu kalau dia tahu saya ni anak cikgu disiplin ke tak masa tu (saya sangat halimunan masa kat sekolah) Eh tiba-tiba teringat masa zaman kat sekolah pulak =')

Masa saya nak masuk dewan ambil result baru berketar seluruh badan. Fikir macam-macam dalam otak. Macam mana kalau tak ada A? Macam mana kalau Add Maths failed jugak? Macam mana kalau semua failed? D:

Semua tu lima tahun lepas. Hari ni adik saya ambil result. Harap-harap hasilnya kami dapat makan sate malam ni kekekeke.


p/s: Result saya rahsia. Tak ada failed, Add Maths lulus dan EST B. Psh.

p/s/s: Malam tadi mimpi kerja kat kedai pinggan mangkuk. .___. apakah maksudnya?



2 comments:

Do you have something to say?