Tuesday, May 20, 2014

Cool

Assalamualaikum.

Niat awal nak transfer gambar dari phone ke laptop, tapi tak tahu kenapa Bluetooth laptop ni macam weng, so, tak dapat transfer via Bluetooth. Alih-alih, kena connect phone ke laptop guna USB cable. Masa nak pilih gambar yang nak ditransfer, dalam folder whatsapp, nampak gambar yang mengundang pengimbauan memori. Fuh. Emosi kejap tadi, tapi kejap je la. Hidup perlu diteruskan.

Ni gambar yang nak dikongsi dari IT Clinic di Subang Airport. Belanja satu je cukup. Yang lain untuk memori saya dan mereka yang berkenaan saja.


Dari kiri: Afiq, Ain, Kak Huda. Mereka orang2 yang cool. Seronok dapat berkenalan dengan mereka.  Aku tak nampak kurus langsung. Perlu improve cara posing.

Tengah hari tadi aku pergi Pejabat Pos, nak renew roadtax & lesen. Lebih kurang RM1000+ jugaklah keluar untuk selesaikan. Nasib baik aku tak shopping sakan bulan ni. Awal2 bulan dah bayar duit kereta +-RM500. Total, tolak +-RM1500 dari gaji aku yang tak seberapa tu, tinggal berapa je. Tiket ktm RM140++ sebulan. tolak duit minyak normal pergi stesen ktm Bangi + pergi balik Subang. Duit tol. Duit makan. Ni nasib baik sekali setahun je kena renew roadtax ni kan. Dan nasib baik aku tinggal dengan Mak Abah. Itu pun dah sengkek macam ni. Abah kata kalau lelaki lagi susah. Gaji memang kena banyak nak sara diri sendiri pun dah mahal, nikan pula nak tanggung isteri & anak2. Rumah lagi. transport. makan. Hoi.... sekarang baru aku faham tekanan seorang lelaki. Dulu aku faham juga, tapi lepas kena keluar banyak duit sekaligus macam ni, baru faham lebih.

Bertabahlah my future husband. Semoga by the time we meet, you already have a stabilise job & able to start a family. Amin.

By the way, I wish to listen to someone singing this song to me:



I know people make promises all the time
Then they turn right around and break them
When someone cuts your heart open with a knife and you're bleeding
But I could be that guy to heal it over time
And I won't stop until you believe it
'Cause baby you're worth it
So don't act like it's a bad thing to fall in love with me
Cause you might fuck around and find your dreams come true with me
Spend all your time and your money just to find out that my love was free
So don't act like it's a bad thing to fall in love with me, me
It's not a bad thing to fall in love with me, me

-Justin Timberlake, Not A Bad Thing

I'm trying to improve myself so that you won't think that it's a bad thing to fall in love with me. 

Kebelakangan ni jiwang semacam. You know why la kan. Please brace yourself. I need some time to recover. Haha. 

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?