Tuesday, March 15, 2011

Nasi putih telur bistik

Tadi pertama kali makan nasi putih telur bistik di kafe bawah hostel. Teruja nak makan. Saya ingat lagi telur bistik yang saya pernah makan dulu (bukan kat kafe ni) dalamnya ada isi macam-macam, contohnya ayam, sayur etc. Bestlah makan telur yang ada isi macam tu. Rasa macam bestlah..takde perkataan lain terlintas yang boleh describe. Jadi memori itu membuatkan saya tertunggu-tunggu nak makan telur bistik kafe ni punya stail pulak..

Teman makan saya tadi ialah cik Mimi. Dia order kuey tiow kungfu; menu special kat kafe ni. Saya punya sampai dulu. Bila cik Mimi punya makanan dah sampai, saya pun memulakan proses makan. Ambik telur. Taruk atas nasik. Gaul-gaul. Makan. Kunyah-kunyah. Telan. Hm. Ambik suapan kedua. Kunyah-kunyah. Telan.

Kenapakah telur ini rasanya macam rasa kuey tiow kungfu? >,<

Agak kecewa. Serius rasanya macam kue tiow kungfu. Rasa kuah dia pun macam kuey tiow kungfu walaupun warnanya berbeza. Kecewa T__T

Tapi, Alhamdulillah. Kenyang. Sekurang-kurangnya ada makanan untuk dimakan kan? Lepas ni, tak nak order telur bistik kat kafe tu lagi.. :(

No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?