Wednesday, October 03, 2012

Memang Sedap

Hujung minggu lepas, kami balik Tampin. Beberapa hari sebelum tu, Mak Ngah talipon, dan dengarnya nak hantar rombongan merisik seorang anak dara di Tanjung Kling. Saya tak pernah ikut rombongan orang merisik. Macam best bunyinya kan? Kan? Tak? Kbye.

Sebenarnya nak cerita pasal benda lain. Biasalah kat kampung, mulut tak berhenti mengunyah kan. Kuih raya haritu pun masih tak habis lagi, Puan bising suruh makan. Saya nampak ada kerepek pisanag dengan kerepek bawang, apa lagi, balun je lah kan. Sedap gila. Lepas tu pagi2 tu ada pisang goreng dan nasi goreng untuk sarapan. Bahagia perut saya. Lepas tu Puan dan Mak pun siap-siap nak masak untuk tengah hari. Saya tengah tonton TV cerita kat TV2. Gila cerita tu. Sangat psaiko. Macam mana nak eja psycho. Ha. Pasal sorang budak perempuan yatim, dia diambil jadi anak angkat oleh sepasang suami isteri yang dah 10 tahun takde anak. Budak ni ada masalah mental sebab dia selalu kena dera masa tinggal dengan mak bapak kandung dia. Alih-alih dia pergi bunuh pulak mak bapak angkat dia tu. Ngeri dan psycho. Saya tak tahu apa moral cerita ni. Dan saya tak tahu kenapa saya boleh tengok cerita ni sampai habis. T___T

Masa tengah tengok TV, Puan seperti biasa panggil saya dengan adik saya, Min, suruh makan semua benda kat dapur tu. 
Saya pun macam " Okay, kejap lagi dah nak makan tengah hari dah ni, nantilah Puan." 
Puan pulak pergi bukak almari makanan dia. "Ni Pak Long ada beli Maggi. Puan makan je apa Pak Long beli ni, makanlah ni, ambik satu, makan. Pergi masak air blablablablabla" kata Puan. 

And I was like. "Dah nak makan tengah hari dah ni ..."
And Puan was like "Cuba rasa, ambik satu, rasa, pergi masak air tu............"
And I was like ".......... Okay." dan terkedek2 pergi bukak pintu almari. Ada Maggi kari dengan Mi Sedaap perisa asli. Saya tak pernah makan Mi Sedaap goreng, jadi saya pun ambillah yang Mi Sedaap punya. Puan kata sedap. 


Yang nilah. src: Google

Cara nak buat Mi goreng segera lain sikit dengan mi yang bersup. Dia kena rendam dulu mi dia, lepas tu toskan airnya. Lepas tu gaulkan mi dengan perasa-perasa dia. Lepas gaul-gaul semua benda, saya pun cuba sesuap. Memang sedap! :'D Masa saya tengah buat mi tu, Puan tanya Min nak ke tak, dan suruh dia pun satu paket untuk sendiri. LOL. Kami kongsi je. ='D Saya rasa kalau Puan kasi saya makan lagi satu paket haritu memang saya makan HAHAHAHA.


Lepas sesi risik merisik selesai, kami pun pulang. Saya masih termimpi-mimpi Mi Sedaap goreng tadi amboi. Rasa nak beli satu paket tau. Jadi harini masa pergi 7Eleven untuk beli paper, saya pun beli satu paket. Memang satu paket je. RM1.30. Tapi bukan yang perisa asli. 


Perisa sambal goreng. Nampak macam sedap je. src: Google

Tak sabar nak makan mi ni masa sahur nanti. Saya dah siap-siap simpankan udang salut goreng dengan telur mata kerbau dah untuk makan dengan mi ni nanti masa sahur. Tinggal nak sahur je. Tolong kejutkan saya kalau saya tak bangun! Ehehehek.



Doakan saya dapat interview #2. Gah, tak dapat bayangkan kerja shift malam 7pm-7am. Akan jadi kelawar /burung hantukah? XD




No comments:

Post a Comment

Do you have something to say?